Odstop od pogodbe ali
uveljavitev pravic kupca iz naslova garancije oz. neskladnosti blaga
1. Odstop od pogodbe
Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, ima potrošnik pravico (iz 43.c člena
Zakona o varstvu potrošnikov), da v 14 dneh podjetju sporoči, da odstopa od
pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Šteje se, da
je sporočilo pravočasno, če je pošiljka oddana v roku. Edini strošek, ki
bremeni potrošnika v zvezi z odstopom od pogodbe, je neposreden strošek
vračila blaga. Če potrošnik odstopi od pogodbe, mu bo naše podjetje vrnilo
vsa opravljena plačila najkasneje v 14-ih dneh po prejemu sporočila o odstopu
od pogodbe.
Od kdaj teče rok za odstop od
pogodbe?
Če je podjetje v celoti izpolnilo
obveznost iz 43.c člena Zakona o varstvu potrošnikov, začne teči rok za odstop
od pogodbe pri dobavi blaga od dneva, ko je potrošnik sprejel blago.
Obveznosti prodajalca pri
odstopu od pogodbe
V kolikor v primeru odstopa od pogodbe, na željo kupca ni bila izvršena
zamenjava blaga, prodajalec vrne celotno kupnino najkasneje v roku 14 dni od
prejetja obvestila o odstopu od pogodbe. Prodajalec vrne prejeta plačila
potrošniku z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik, razen če
je potrošnik izrecno zahteval uporabo drugega plačilnega sredstva in če
potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov.
Postopek odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo
Kupec mora artikel vrniti
prodajalcu nepoškodovan in v nespremenjeni količini, razen če je artikel
uničen, pokvarjen, izgubljen ali se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil
za to kriv kupec. Kupec odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je
zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave,
lastnosti in delovanja blaga. Vrnjeno
blago pošljite ali osebno dostavite na naš naslov: Majina d.o.o., Petkovškovo
nabrežje 31, 1000 Ljubljana.
Obrazec za odstop od pogodbe
je na povezavi TUKAJ. Obrazec izpolnite in ga vrnite po elektronski
pošti info@sempatja.si.
Potrošnik mora blago, s
katerim iz kakršnega koli razloga ni zadovoljen, prodajalcu vrniti v 14 dneh po
oddanem obrazcu o prekinitvi pogodbe. Opozarjamo, da mora biti blago za
povračilo celotne kupnine, nepoškodovano. Potrošnik ne more in ne sme prejetega
blaga neovirano uporabljati v času do odstopa od pogodbe. Ne gre namreč za
nakup na preizkušnjo: nakup na daljavo potrošniku ne daje več pravic, kot jih
ima ta pri nakupu v navadni trgovini. Potrošnik sme tako opraviti zgolj ogled
in preizkus prejetega blaga v obsegu, kot je to nujno potrebno za ugotovitev
dejanskega stanja in kot je to običajno v prodajalnah (npr. pomeri oblačilo).
Vsakršno »preizkušanje« in drugo rabo, ki odstopa od navedenega, je mogoče
šteti za uporabo blaga, kar pomeni, da potrošnik odgovarja za zmanjšanje
vrednosti blaga, če je zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za
ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.
Priložena mora biti kopija
računa in vsi ostali spremni dokumenti. Kupec sam nosi breme za nevarnost
izgube, poškodbe ali uničenja izdelka, ki ga želi vrniti ali zamenjati, razen
če je do tega prišlo brez njegove krivde. Edini strošek, ki bremeni kupca v
zvezi z odstopom od pogodbe je strošek, ki nastane pri vrnitvi predmeta nakupa.
Postopek zamenjave blaga
Podjetje Majina d.o.o. v primeru zamenjave blaga na željo potrošnika zahteva
vračilo blaga na naslov Majina d.o.o., Petkovškovo nabrežje 31, 1000 Ljubljana.
Podjetje vam vrne celotno kupnino najkasneje v roku 14 dni od prejetja
obvestila o odstopu od pogodbe. Stranka lahko kasneje naredi novo naročilo
za blago, katerega želi imeti. Šele ko bo izdelek prispel na omenjen naslov,
podjetje Majina d.o.o. pošlje nov izdelek (iz ustvarjenega novega naročila)
potrošniku na podan naslov.
Obrazec za odstop od pogodbe
je na povezavi TUKAJ. Obrazec izpolnite in ga vrnite po elektronski
pošti info@sempatja.si.
2. Uveljavljanje pravic kupca iz naslova garancije
Potrošnik
lahko napako reklamira kadarkoli v garancijskem roku. Garancijo lahko potrošnik uveljavlja za izdelke, za
katere je obvezna garancija (seznam teh izdelkov določa Pravilnik o blagu, za
katerega se izda garancija za brezhibno delovanje) in za tiste, za
katere je bila dana prostovoljna garancija. V garancijskem roku lahko potrošnik
od garanta zahteva brezplačno odpravo napake. Če napake ni mogoče odpraviti ali
je podjetje ne odpravi v roku 30 dni (izjemoma s podaljšanjem 15 dni), lahko
potrošnik zahteva zamenjavo za nov brezplačen izdelek. Po preteku tega roka se
popravilo blaga opravlja le proti plačilu. Šele če popravilo ni mogoče ali ga
podjetje ne izvrši v skupnem roku 45 dni, lahko potrošnik zahteva zamenjavo za
nov, brezhiben izdelek.
Kakšen je postopek uveljavljanje garancije?
Kupec mora v garancijskem roku
in pod garancijskimi pogoji s pisno vlogo od dajalca garancije zahtevati
odpravo napak, pri tem pa mora predložiti tako izdelek kot kopijo računa. Kupec
z odpravo napak ali nadomestitvijo izdelka nima nobenih stroškov. Če prodajalec
ugotovi, da je do napake na izdelku prišlo zaradi nepravilnega ravnanja kupca,
zaradi česar se izkaže, da je garancijski zahtevek neupravičen, bo izdelek s
pisnim obvestilom poslal nazaj na njegove stroške.
Obrazec za uveljavljanje
garancije prenesite TUKAJ.
Obrazec izpolnite in ga vrnite po elektronski pošti info@sempatja.si.
3. Uveljavljanje pravic kupca
iz naslova neskladnosti blaga
Reklamacijo iz naslova
neskladnosti blaga pa lahko potrošnik uveljavlja za vsak kupljeni izdelek (kar
pomeni, da lahko potrošnik zaradi napake na izdelku, za katerega ni bila dana
garancija, uveljavlja pravice iz stvarne napake, enako pa se lahko odloči tudi
v primeru, če ne želi uveljavljati garancije za izdelek, za katerega je bila
dana garancija). Iz naslova neskladnosti blaga lahko potrošnik napako
na izdelku reklamira pri prodajalcu, in sicer v dveh mesecih od odkritja neskladnosti (za napake, ki
se na izdelku pokažejo po dveh letih od prevzema, pa prodajalec ne odgovarja
več), ter po lastni izbiri zahteva odpravo napake ali vračilo plačanega zneska
v sorazmerju z napako ali zamenjavo blaga ali vračilo plačanega zneska.
Potrošnik mora v obrazcu za uveljavitev pravic kupca iz naslova
neskladnosti natančno opisati napako in prodajalcu omogočiti, da izdelek
pregleda. Obrazec prenesite TUKAJ, izpolnite
in ga vrnite po elektronski pošti info@sempatja.si.
Če napaka ni sporna, mora
podjetje čimprej, najkasneje pa v roku osmih dni, ugoditi potrošnikovemu
zahtevku. Če o napaki obstaja spor, mora podjetje v enakem roku podati
potrošniku pisen odgovor.
4. Pravica potrošnikov
Potrošnik lahko napake na
kupljenem blagu uveljavlja iz naslova garancije ali iz naslova nedskladnosti
blaga v skladu z določili Zakona o varstvu potrošnikov (v nadaljevanju ZVPot1).
5. Vračilo kupnine
Prodajalec vrne prejeta
plačila potrošniku v 14 dneh z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil
potrošnik, razen če je potrošnik izrecno zahteval uporabo drugega plačilnega
sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov.
6. Ko blaga ni na zalogi
Zgodi se, da potrošnik odda
naročilo preko spleta, prodajalec ga potrdi, kasneje pa sporoči, da naročenega
blaga nima na zalogi; blago je bilo že plačano. Podjetje mora izpolniti svoje
obveznosti v roku 14 dni od sklenitve pogodbe, razen če se stranki dogovorita
drugače. Če blago ni na razpolago in prodajalec zato ne more izpolniti svoje
obveznosti, mora o tem takoj obvestiti potrošnika in mu vrniti vsa opravljena
plačila. Denar je potrebno vrniti takoj, ko je to mogoče, najkasneje pa v 14
dneh po prejemu sporočila o odstopu od pogodbe.
Vir: Zakon o varstvu
potrošnikov (ZVPot1)
Ljubljana, 26.1.2023